خانواده و جمعیت

همه چیز در رابطه با خانواده اسلامی

خانواده و جمعیت

همه چیز در رابطه با خانواده اسلامی

عشق حادثه نیست

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۵ ق.ظ

بدون شک نباید بلوغ عاطفی رو با عشق های دروغین اشتباه گرفت. در مراحل اولیه انتخاب همسر باید احساسات رو کنار گذاشت. عشق و علاقه نمی تونه تنها دلیل برای ازدواج باشه و چنین انتخاب کردنی بی شک نادرسته.

به زبون ساده تر وقتی شما کسی رو اول دوست داشته باشید بعد بخواید تازه اون رو انتخاب کنید چون دوستش دارید خوبیهاش رو بیش از انچه هست می بینید و باز چون دوستش دارید بدی های اون رو می بینید ولی نادیده می گیرید و توجیح می کنید چون نمیخواید از دستش بدید.

بنیامین فرانکلین میگه: قبل از ازدواج چشمهات رو خوب باز کن و بعد از ازدواج اونها رو ببند.

یعنی زمان بررسی ضعف ها پیش از ازدواجه.قبل از ازدواج همه عیبهاش رو ببینید و اگه میخواید اونو قبول کنید حداقل بدونید اون چگونه است. چون ادما رو باید اون جوری که هستن پذیرفت نه اونجوری که در رویای ما زندگی میکنن و نه اونجوری که به ما قول دادن. بدونید روابط عاطفی قبل از ازدواج باعث شناخت بیشتر فرد مقابل نمیشه بلکه اگه این رابطه عاطفی باشه حتی به شناخت شما آسیب جدی میزنه.

مثلا زنی با گریه به مشاوره مراجعه کرده و گفته: شوهرم بدن من رو کبود کرده و گفته باید اعتراف کنی غیر از من با چند نفر دیگه قبل از ازدواج دوست بودی؟من هم هرچی قسم می خورم که فقط با تو بودم باورش نمیشه.

و مرد میگه که همانطوری که به خانوادت دروغ می گفتی که به کلاس میری ولی پیش من میومدی از کجا بدونم به من هم دروغ نمی گی؟

یا آقایونی که به مشاوره مراجعه می کنن و میگن وقتی سرکار می رم دلم آروم نداره و از این می ترسم که نکنه مزاحم تلفنی زنگ بزنه و همسرم اونو تحویل بگیره و وقتی دلیل بی اعتمادی به همسرش رو می پرسی میگه چون اشناییی ما هم به صورت تلفنی بوده...

باور کنید عشق حادثه نیست که با یک نگاه یا یک کلام به یکباره دیوانه و شیدا بشید، عشق مثل یه بذره اگه الان کاشتیم مدتی طول میکشه که جوونه بزنه، این مدت رو شناخت عقلی می گن، مدتی طول می کشه تا با مراقبت های شما تبدیل به درختچه بشه و این مدت روزها و سالهای اول زندگی و عقده و مدتی طول می کشه تا این درختچه با مراقبت بیشتر به درختی تنومند تبدیل بشه که هیچ باد و طوفانی اونو از بین نبره.

تو این مسئله دختر خانمهای جوان باید بیشتر حواسشون رو جمع کنن و باهوش باشن تا گرفتار تله های پسرانی که دنبال روابط قبل از ازدواج هستن نشن حتی اگه به عنوان خواستگار قدم جلو میذارن.

  • مرتضی صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی